PIELGRZYMKI
PROGRAM PIELGRZYMKI SZLAKIEM OJCA MATEUSZA
16 – 17.06.2023
16.06.2023 (piątek) TYNIEC, SZYDŁÓW, KUROZWĘKI, RYTWIANY
Godz. 6.45 wyjazd w kierunku Krakowa. Odwiedzimy klasztor OO. Benedyktynów w Tyńcu (najstarszy w Polsce). Spotkanie z zakonnikiem, który opowie o historii miejsca oraz, czym na co dzień zajmują się benedyktyni. Udział we Mszy św. Zwiedzanie, modlitwa oraz czas na kawę i zakup pamiątek. Następnym ciekawym miejscem, które odwiedzimy będzie Szydłów, nazywany „polskim Carcassone”. Miasteczko z zamkiem, murami obronnymi, pachnące śliwką. Później zajrzymy do miejscowości Kurozwęki, gdzie znajduje się piękny XIV pałac oraz kraina bizonów. Na końcu przejedziemy do pokamedulskiej Pustelni Złotego Lasu w Rytwianach. Jest to miejsce z niesamowitym klimatem na odpoczynek, wyciszenie się. Tutaj kręcono sceny do znanego serialu „Czarne chmury”. Zwiedzimy kościół, muzeum, będzie też czas na spacer w klasztornych ogrodach. Obiadokolacja oraz nocleg.
17.06.2023 (sobota) SANDOMIERZ, PACANÓW, JĘDRZEJÓW
Godz. 7.15 Msza św. 8.00 śniadanie, o godz. 8.45 wyjazd w kierunku Sandomierza. Na miejscu wspólne zwiedzanie katedry, przejście na rynek. Dalsze zwiedzanie miasta zabytkowym melexem z przewodnikiem. Następnie czas wolny na zakup pamiątek, odwiedziny muzeum OJCA MATEUSZA czy podziemi miasta (w własnym zakresie). W drodze powrotnej zatrzymamy się w słynnym Pacanowie u Koziołka Matołka. Później odwiedzimy najstarsze opactwo cysterskie w Polsce oraz sanktuarium bł. Wincentego Kadłubka w Jędrzejowie. Powrót w godzinach wieczornych.
Koszt pielgrzymki:
390 zł (płatne przy zapisach z podaniem imienia, nazwiska, adresem i peselem)
W cenie:
1 nocleg z obiadokolacją i śniadaniem w pokamedulskim klasztorze https://pustelnia.com.pl/
Przejazd autokarem, ubezpieczenie
Bilety wstępu na zwiedzanie muzeum, gdzie kręcono „Czarne chmury” w Rytwianach oraz przejazd melexem z przewodnikiem po Sandomierzu
Z racji tego, że nie będzie dużo chodzenia, zachęcamy do udziału w pielgrzymce również osoby „wcześniej urodzone”.
ZAPISY NA PIELGRZYMKĘ OD NIEDZIELI 21.05.2023 W ZAKRYSTII PARAFII SZCZYGŁOWICE
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
VI PIESZA PIELGRZYMKA NA JASNĄ GÓRĘ Z PARAFII SZCZYGŁOWICE
9 – 10 – 11.06.2023
MARYJA MATKĄ KOŚCIOŁA
PIĄTEK 09.06.2023
6.00 - 6.10 Pakowanie bagażów do busa na targowisku, 6.15 - 6.30 przy kościele
6.45 Msza św. w int. pielgrzymów i ich rodzin w kościele parafialnym oraz błogosławieństwo na drogę
7.30 wyjazd autokarem do Leśniowa
9.30 nawiedzenie Sanktuarium Matki Bożej Królowej Rodzin, wspólna modlitwa
Ok. 10.15 wyruszamy na szlak w kierunku Olsztyna (ok. 24 km)
Ok. 17.00 Olsztyn k. Częstochowy (zakwaterowanie u Sióstr Honoratek „Dworek św. Antoniego”)
18.00 organizatorzy zapewniają ciepły posiłek oraz herbatę
20.00 Pogodny wieczór zakończony Apelem Jasnogórskim
SOBOTA 10.06.2023
7.00 pobudka i śniadanie (organizatorzy zapewniają pieczywo oraz herbatę)
8.00 Wymarsz w kierunku Jasnej Góry (18 km). Po drodze Msza św. polowa
15.00 postój w Dolinie Miłosierdzia Bożego i odmówienie koronki.
15.30 Przejście do Klasztoru Sióstr Honoratek przy Jasnej Górze ul. Klasztorna 19 – zakwaterowanie w pokojach i czas wolny na odpoczynek
18.30 ognisko lub grill z kiełbaskami, pogodny wieczór
20.30 wspólne wyjście na Apel Jasnogórski,
21.00 Apel Jasnogórski i powrót na nocleg
NIEDZIELA 11.06.2023
7.00 pobudka i śniadanie (organizatorzy zapewniają pieczywo i herbatę)
9.00 Wyjście na Wały (Droga Krzyżowa)
10.00 WSPÓLNE ZWIEDZANIE JASNEJ GÓRY Z PRZEWODNIKIEM
13.00 MSZA ŚWIĘTA W BAZYLICE W INTENCJI PIELGRZYMÓW I ICH RODZIN
ok. 14.30 Powrót do Szczygłowic
Koszt 220 zł
W cenie:
2 noclegi, posiłki: suchy prowiant i napoje, przejazd autokarem z Szczygłowic do Leśniowa oraz z Ja
Rzeczy potrzebne do zabrania na pielgrzymkę:
- intencję pielgrzymkową,
- różaniec,
- śpiwór,
- podręczny plecak, do którego zapakujesz rzeczy potrzebne w drodze,
- plastry
- ubrania na cebulkę,
- wygodne buty – (ważne NIE NOWE) i zapasowe w razie potrzeby
- pelerynę przeciwdeszczową lub kurtkę przeciwdeszczową lub parasol, (pogody nie przewidzimy 😊)
- spray na owady,
- krem z filtrem przeciwsłonecznym
- okrycie głowy przeciwsłoneczne, okulary przeciwsłoneczne..
- kijki trekkingowe jeśli ktoś potrzebuje i lubi z nimi chodzić 😊
- klapki do kąpieli lub buty do chodzenia po obiektach, w których będziemy spać
- coś przeciwbólowego i do dezynfekcji,
- leki, które używasz codziennie,
- elementy odblaskowe, (na wędrówkę)
- jedzenie na wędrówkę w piątek
- jedzenie na śniadanie (sobota i niedziela) ważne pieczywo zapewnia organizator 😊
- coś do picia na wędrówkę,
- przybory toaletowe,
- dobry humor i chęci :)
Przypominamy że plecak przygotowany na wędrówkę nie może być za ciężki, gdyż codziennie będziemy pokonywać ok 20 km..
snej Góry do domu, ubezpieczenie, pamiątka pielgrzymkowa, przewóz bagażu
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PIELGRZYMKA DO MEDZIUGORJE
ZE ZWIEDZANIEM CHORWACJI I SŁOWENII ORAZ WYPOCZYNKIEM
TERMIN: 07.08-14.08.2023 (8 DNI)
CENA: 990 zł + 250 euro + 90 euro / os. (grupa min. 48 osób)
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE W SPRAWIE PIELGRZYMKI ODBĘDZIE SIĘ 31 MAJA (ŚRODA) O GODZ. 18.30. PROSIMY PRZYNIEŚ ZE SOBĄ 340 EURO
DZIEŃ 1 07.08.2023 WYJAZD
Wyjazd z miejsca zbiórki w późnych godzinach wieczornych i nocny przejazd tranzytowy do Słowenii.
DZIEŃ 2 08.08.2023 BLED - BREZJE
Przyjazd do BLEDU w Słowenii. To przepięknie położona w otoczeniu Alp Julijskich miejscowość słynąca z krystalicznie czystego jeziora. Rejs tradycyjnymi łodziami na wiosła na wysepkę na jeziorze, spacer po wyspie wokół kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, do którego pielgrzymowano już od czasów średniowiecza. Następnie przejazd do BREZJE – Sanktuarium Narodowego Słowenii, msza święta i modlitwa przed cudownym wizerunkiem Matki Bożej Nieustającej Pomocy, gdzie modlił się także Jan Paweł II (pomnik Papieża). Przejazd do Chorwacji na obiadokolację i nocleg.
DZIEŃ 3 09.08.2023 SINJ
Śniadanie, przejazd w stronę Medjugorja (Bośnia i Hercegowina, przekroczenie granicy). Po drodze nawiedzenie SANKTUARIUM W SINJU. Msza święta i modlitwa przed łaskami słynącym wizerunkiem Matki Bożej Sinjskiej, której Chorwaci zawdzięczają cudowną obronę przed Turkami w 1715 roku. Obiadokolacja i nocleg w Medjugorje.
DZIEŃ 4 10.08.2023 MEDJUGORJE- WODOSPADY KRAVICA
Śniadanie, całodzienny pobyt w MEDJUGORJE – u Matki Bożej Królowej Pokoju: wejście na Górę Objawień (wspólna modlitwa różańcowa i indywidualna medytacja przy Figurze Królowej Pokoju), Niebieski Krzyż, kościół św. Jakuba, czas na indywidualną modlitwę. Następnie przejazd na Wodospady Kravica, spacer, rekreacja, dla chętnych kąpiel w krystalicznej wodzie rzeki Trebizat. Powrót do Medziugorje. Obiadokolacja i możliwość udziału w nabożeństwach wieczornych: Różaniec, międzynarodowa Msza Święta, Adoracja lub modlitwa o uzdrowienie (według programu na dany dzień tygodnia). Nocleg w Medjugorje.
DZIEŃ 5 11.08.2023 MEDJUGORJE – MOSTAR
Poranna Droga Krzyżowa na Górę Križevac w Medjugorje, po której powrót na śniadanie,krótkiodpoczynek i przejazd do MOSTARU – „stolicy” Hercegowiny. Zwiedzanie miasta z przewodnikiem:Stary Most z XVI wieku nad rzeką Neretwą (obiekt z Listy UNESCO), dzielnica rzemieślnicza Kujundžiluk, niezwykła urbanistyka miasta: białe kamienne domy i ulice wybrukowane kamieniem z rzeki Neretwy. Czas na zakupy i posmakowanie lokalnych specjałów. Powrót do Medjugorje. Obiadokolacja i możliwość udziału w nabożeństwach wieczornych (według programu aktualnego w danym dniu). Nocleg w Medjugorje.
DZIEŃ 6 12.08.2023 DUBROWNIK - ADRIATYK
Śniadanie, wycieczka do DUBROWNIKA (Chorwacja, przekroczenie granicy) – miasta św. Błażeja, „perły Adriatyku” wpisanej na Listę UNESCO. Odwiedzimy m.in. Katedrę Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, zobaczymy także Kościół św. Błażeja i Studnię Onufrego, spacer ulicą Stradun z przewodnikiem. Następnie przejazd do jednej z miejscowości nadadriatyckich Dalmacji. Wypoczynek, czas na rekreację oraz plażowanie. Przejazd na obiadokolację i nocleg.
DZIEŃ 7 13.08.2023 SZYBENIK
Śniadanie, po którym przejazd do SZYBENIKA – spacer z przewodnikiem po pięknie nad Adriatykiem mieście oraz nawiedzenie Katedry św. Jakuba – niezwykle cennego zabytku architektury i sztuki sakralnej, znajdującego się pod patronatem UNESCO. Msza święta, czas wolny. Przejazd na północ kraju. Obiadokolacja i nocleg.
DZIEŃ 8 14.08.2023 ZAGRZEB – POWRÓT DO KRAJU
Śniadanie, po którym przejazd do ZAGRZEBIA – stolicy Chorwacji. Spacer po eleganckim mieście z przewodnikiem: katedra NMP, plac Bana Jelacicia, słynna kawiarniana ulica Tkalciceva, cudownie ocalały z pożaru wizerunek NMP – patronki Zagrzebia – z Kamiennej Bramy, plac św. Marka z zabytkowym kościołem św. Marka z charakterystycznymi dachówkami, panorama miasta. Msza święta, czas wolny i wyjazd w stronę Polski. Powrót na miejsce zbiórki w późnych godzinach wieczornych / nocnych.
CENA (uzależniona od liczby uczestników):
grupa min. 48 os.: 990 zł + 250 euro + 90 euro / os.
grupa min. 43 os.: 1090 zł + 250 euro + 90 euro / os.
grupa min. 38 os.: 1190 zł + 250 euro + 90 euro / os.
Cena zawiera:
- 6 noclegów (hotele 2/3*; w Medjugorje noclegi w centrum miejscowości; pokoje 2-3 osobowe, z łazienkami),
- wyżywienie 2 razy dziennie: 6 śniadań, 6 obiadokolacji,
- przejazd komfortowym autokarem turystycznym,
- opiekę i informację turystyczną pilota,
- obowiązkową składkę ustawową na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny i Turystyczny Fundusz Pomocowy: 20 zł / os.
- ubezpieczenie KL 20.000 EUR, NNW 15.000 PLN, BAGAŻ 1.000 PLN + CHOROBY PRZEWLEKŁE i COVID-19,
- bilety wstępu, rejs po Jeziorze Bled, opłaty za lokalnych przewodników, taksa klimatyczna, wypożyczenie zestawów tour-guide, opłaty wjazdowe do miast i inne wydatki programowe w kwocie 90 euro (kwota obligatoryjnie płatna i przekazywana pilotowi na wydatki programowe),
Cena nie zawiera:
- napoi do obiadokolacji (w hotelach zazwyczaj dodatkowo płatne, w Medjugorje woda/sok w cenie posiłku),
- dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji (3 % ceny KR z uwagi na rezygnację z tytułu nagłej choroby lub sytuacji losowej lub 5 % ceny z opcją rezygnacji z tytułu chorób przewlekłych lub 5,5% z opcją rezygnacji z tytuły zachorowania na Covid lub skierowania na kwarantannę lub 7 % - z opcją rezygnacji z tytuły zachorowania na Covid lub skierowania na kwarantannę oraz / lub z uwagi na choroby przewlekłe; możliwość zgłoszenia i wykupienia ubezpieczenia maks. do 6 dni od zapisu na pielgrzymkę – zaznaczamy na formularzu i dokonujemy płatności wraz z pierwszą ratą!);
- zakwaterowania w pokoju 1-osobowym (opcja dostępna za dopłatą 150 Euro),
- wydatków własnych i niewymienionych w programie.
Uwagi do programu:
- Dokument uprawniający do podróży to paszport lub dowód osobisty z aktualną datą ważności (minimum 90 dni od daty powrotu do kraju). Dokument zgłoszony niegdyś jako zagubiony lub skradziony nie może być ponownie użyty.
- Wyjazd ma charakter pielgrzymkowy – program realizowany będzie pod opieką Kapłana. Każdego dnia będzie możliwość uczestnictwa w mszy świętej. W Medjugorje możliwość uczestnictwa w nabożeństwach wieczornych.
- Program jest ramowy i może ulec niewielkim modyfikacjom w zależności od warunków pogodowych lub innych czynników niezależnych i losowych (decyduje pilot w porozumieniu z lokalnymi przewodnikami). Organizator nie odpowiada za zmiany w programie wynikłe z decyzji władz lub administracji obiektów związanych z ew. obostrzeniami.
- Polecamy zabranie małego odbiornika radiowego ze słuchawkami (lub telefonu komórkowego z opcją radia i słuchawkami) w celu wysłuchania tłumaczenia mszy wieczornej w Medjugorje, adoracji i części ewentualnych spotkań (częstotliwość 92,7 FM). Jeśli używać będziemy radia z telefonu to musi być to wyłącznie aplikacja off-line (tak by łączyć się bez użycia Internetu z uwagi na bardzo wysokie koszty).
- Jeśli uczestnikiem pielgrzymki jest osoba nieletnia, która podróżować będzie pod opieką osoby niebędącej prawnym opiekunem niezbędne jest posiadanie w trakcie pielgrzymki pisemnego zezwolenia rodziców (prawnych opiekunów) na podróż z podaniem dokładnych danych osoby nieletniej, danych opiekuna/opiekunów pod opieką których osoba nieletnia będzie podróżować, rodziców (prawnych opiekunów) oraz daty, celu i miejsca podróży (w języku angielskim lub chorwackim i najlepiej poświadczone notarialnie – dokument niezbędny przy odprawie granicznej i w sytuacjach losowych.
ZAPISY NA PIELGRZYMKĘ przyjmuje ks. GRZEGORZ KWIECIEŃ – opiekun duchowy podczas pielgrzymki.
Zapisy od 15 listopada 2022 roku po Mszach św. w zakrystii. Warunkiem zapisu na pielgrzymkę jest wypełnienie formularza zapisu oraz wpłata zaliczki w wysokości 600 zł /os.
FORMULARZ ZAPISU NA PIELGRZYMKĘ DO MEDZIUGORJA: 07.08-14.08.2023
Potwierdzam udział w PIELGRZYMCE do MEDZIUGORJA w terminie : 07.08-14.08.2023następujących osób:
Lp. |
NAZWISKO |
IMIĘ |
DATA URODZENIA |
NUMER DOWODU; DATA WAŻNOŚCI |
MIEJSCE ZAMIESZKANIA |
MIEJSCE URODZENIA |
TELEFON |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oświadczam, że jestem świadomy, iż podpisując niniejszy FORMULARZ ZAPISU NA PIELGRZYMKĘ zarówno ja, ja też osoby przeze mnie zgłaszane stajemy się uczestnikami pielgrzymki - imprezy turystycznej grupowej autokarowej do Medjugorje w Bośni i Hercegowinie (według przedstawionego programu) organizowanej w dniach: 07.08-14.08.2023 r. i realizowanej na mocy Umowy o realizację imprezy turystycznej podpisanej w imieniu własnym oraz wszystkich zgłoszonych uczestników przez kierownika wyjazdu i przedstawiciela grupy: ks. Grzegorz Kwiecień, uprawnionego do zamówienia na rzecz uczestników świadczeń objętych Umową. Jestem świadomy, że potwierdzeniem udziału w pielgrzymce jest wpłata zaliczki w wysokości 600 zł od osoby, a dopłata do całości kwoty, wynikająca z różnicy pomiędzy wpłaconą zaliczką a ceną całkowitą imprezy (według ceny określonej na osobę w zależności od liczby osób w grupie), nastąpi do 30 dni przed realizacją imprezy turystycznej, zgodnie z ustaleniami terminowymi dokonanymi z Zamawiającym i wpłacana będzie w PLN i EURO.
Oświadczam, że znam program imprezy turystycznej, zapoznałem się z treścią OWU B.U.T. Agave i OWU Signal Iduna Polska T.U. S.A. (zamieszczone na stronie internetowej www.bpagave.pl w zakładce: Dokumenty lub w załączniku do maila) oraz RODO określającymi prawa i obowiązki uczestnika imprezy turystycznej a także cenę imprezy turystycznej obejmującej określone świadczenia i warunki ewentualnej rezygnacji oraz akceptuję treść wymienionych dokumentów.
data i podpis ...................................................
CHCĘ / NIE CHCĘ* [*niepotrzebne skreślić] ZAWRZEĆ UMOWY O DODATKOWE UBEZPIECZENIE OD KOSZTÓW REZYGNACJI Z WYJAZDU W SYTUACJI LOSOWEJ I NAGŁEGO ZACHOROWANIA [*niepotrzebne skreślić]
W przypadku podjęcia decyzji dotyczącej ubezpieczenia od kosztów rezygnacji proszę wybrać i zaznaczyć jedną z opcji:
- 3% ceny imprezy - ubezpieczenie od kosztów rezygnacja z tytułu sytuacji losowych i nagłej choroby (obowiązuje do dnia wyjazdu; nie obejmuje rezygnacji z tytułu zachorowania na Covid);
- 5% ceny imprezy z CP - ubezpieczenie od kosztów rezygnacji w wyniku sytuacji losowej i nagłej choroby oraz z przyczyn związanych z sytuacją choroby przewlekłej i nowotworowej (obowiązuje do dnia wyjazdu, nie obejmuje rezygnacji z tytułu zachorowania na Covid);
- 5,31 % ceny imprezy z CQ - ubezpieczenie od kosztów rezygnacji w sytuacji losowej, nagłego zachorowania (w tym zachorowania na Covid) oraz z tytułu skierowania na kwarantannę lub izolację (obowiązuje do dnia wyjazdu);
- 7% ceny imprezy z CQ i CP - ubezpieczenie kosztów rezygnacji w sytuacji losowej, nagłego zachorowania (w tym zachorowania Covid) oraz z tytułu skierowania na kwarantannę lub izolację oraz rezygnacji z tytułu chorób przewlekłych i nowotworowych (obowiązuje do dnia wyjazdu);
- 8,10 % od ceny imprezy z CQ + RGS - ubezpieczenie kosztów rezygnacji w sytuacji losowej, nagłego zachorowania (w tym Covid) oraz z tytułu skierowania na kwarantannę lub izolację oraz dodatkowo od kosztów przerwania podróży z uwagi na powyższe (obowiązuje do dnia wyjazdu i przez cały okres wyjazdu aż do powrotu);
- 10,35 % od ceny imprezy z CQ i CP + RGS - ubezpieczenie kosztów rezygnacji w sytuacji losowej, nagłego zachorowania (w tym Covid), zachorowania wynikającego z posiadanych chorób przewlekłych oraz z tytułu skierowania na kwarantannę lub izolację oraz chorób przewlekłych i nowotworowych oraz od kosztów przerwania podróży z uwagi na powyższe (obowiązuje do dnia wyjazdu i przez cały okres wyjazdu aż do powrotu).
WYBIERAM OPCJĘ UBEZPIECZENIA NR ……… - …… % ceny imprezy dla następujących osób: ……………………………………………………………………………………………… (imiona i nazwiska)
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Usługodawcę - Organizatora wyjazdu moich danych osobowych zawartych w niniejszym formularzu w zakresie niezbędnym do organizacji wyjazdu oraz do realizacji umowy w zakresie grupowego ubezpieczenia NNW i KL dla pielgrzymów oraz ewentualnego wskazanego przeze mnie ubezpieczenia dodatkowego (Zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ze zm. - Dz.U. 2019 poz. 1781 oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych).
data i podpis ...................................................
Klauzula informacyjna RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako RODO) Organizator informuje Klienta, że:
a) Administratorem danych osobowych Klienta oraz danych uczestnika jest Biuro Usług Turystycznych AGAVE Agnieszka Cielesta, 32-555 Zagórze, ul. Morgowa 24 B; tel. 731215097; e-mail: kontakt@bpagave.pl
b) Administrator przetwarza dane osobowe Klienta oraz dane uczestnika wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne dla realizacji usługi będącej przedmiotem niniejszej Umowy, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
c) W czasie niezbędnym do realizacji usługi, w czasie trwania imprezy oraz w celu rozpatrzenia ewentualnych reklamacji Administrator może przetwarzać dane osobowe Klienta oraz dane uczestnika inne niż niezbędne dla realizacji usługi, w tym informacje o stanie zdrowia, wyłącznie za zgodą Klienta, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO, w celu ochrony życia i zdrowia uczestników.
d) Administrator powierza dane Klienta oraz w ograniczonym zakresie dane uczestników: przedsiębiorstwom IT w celu dbania o system informatyczny Administratora oraz prowadzenie strony internetowej Administratora, właścicielowi obiektów noclegowych w których odbywa się impreza w celu identyfikacji uczestników, firmie ubezpieczeniowej w celu zawarcia umowy ubezpieczenia uczestników, firmie transportowej w celu identyfikacji uczestników.
e) Dane osobowe nie będą udostępniane lub powierzane w żaden sposób innym podmiotom niż wskazane powyżej, za wyjątkiem organów publicznych, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania przewidzianego prawem UE lub przepisami prawa polskiego.
f) Dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres realizacji usługi, chyba, że przepisy prawa, w szczególności przepisy podatkowe nakazują dłuższy okres przechowywania określonych danych. Za zgodą Klienta określone dane osobowe Klienta oraz dane osobowe uczestnika mogą być przechowywane przez okres dłuższy niż wskazany w przepisach prawa.
g) Jednocześnie Administrator informuje, że przysługują Klientowi następujące uprawnienia: żądania od Administratora w każdym czasie dostępu do przekazanych danych osobowych, prawo do sprostowania lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo do żądania przeniesienia danych osobowych do innego Administratora, prawo sprzeciwu wobec operacji przetwarzania danych osobowych, prawo do żądania niezwłocznego usunięcia danych osobowych ze zbiorów prowadzonych przez Administratora, prawo do cofnięcia w każdym czasie zgody na przetwarzanie danych osobowych w takiej formie, w jakiej była ona wyrażona, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na ewentualne naruszenia w zakresie ochrony danych osobowych.
h) Administrator niezwłocznie zrealizuje żądania o których mowa powyżej, chyba, że przepisy powszechnie obowiązującego prawa, nie przewidują możliwości realizacji uprawnienia w odniesieniu do wskazanych w żądaniu danych osobowych. O fakcie niemożności zrealizowania zgłoszonego żądania ze względu na przepisy obowiązującego prawa Administrator powiadomi Klienta niezwłocznie.
STANDARDOWY FORMULARZ INFORMACYJNY DO UMÓW O UDZIAŁ W IMPREZIE TURYSTYCZNEJ
Zaoferowane Państwu połączenie usług turystycznych stanowi imprezę turystyczną w rozumieniu dyrektywy (UE) 2015/2302.
W związku z powyższym będą Państwu przysługiwały wszystkie prawa UE mające zastosowanie do imprez turystycznych. Organizator będzie ponosił pełną odpowiedzialność za należytą realizację całości imprezy turystycznej.
Ponadto, zgodnie z wymogami prawa, Organizator posiada zabezpieczenie w celu zapewnienia zwrotu Państwu wpłat i, jeżeli transport jest elementem imprezy turystycznej, zapewnienia Państwa powrotu do kraju w przypadku, gdyby Organizator stał się niewypłacalny.
Najważniejsze prawa zgodnie z dyrektywą (UE) 2015/2302
- Przed zawarciem umowy o udział w imprezie turystycznej podróżni otrzymają wszystkie niezbędne informacje na temat imprezy turystycznej.
- Zawsze co najmniej jeden przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za należyte wykonanie wszystkich usług turystycznych objętych umową.
- Podróżni otrzymują awaryjny numer telefonu lub dane punktu kontaktowego, dzięki którym mogą skontaktować się z organizatorem turystyki lub agentem turystycznym.
- Podróżni mogą przenieść imprezę turystyczną na inną osobę, powiadamiając o tym w rozsądnym terminie, z zastrzeżeniem ewentualnych dodatkowych kosztów.
- Cena imprezy turystycznej może zostać podwyższona jedynie wtedy, gdy wzrosną określone koszty (na przykład koszty paliwa / kurs walut) i zostało to wyraźnie przewidziane w umowie; w żadnym przypadku podwyżka ceny nie może nastąpić później niż 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. Jeżeli podwyżka ceny przekracza 8% ceny imprezy turystycznej, podróżny może rozwiązać umowę. Jeżeli organizator turystyki zastrzega sobie prawo do podwyższenia ceny, podróżny ma prawo do obniżki ceny, jeżeli obniżyły się odpowiednie koszty.
- Podróżni mogą rozwiązać umowę bez ponoszenia jakiejkolwiek opłaty za rozwiązanie i uzyskać pełen zwrot wszelkich wpłat, jeżeli jeden z istotnych elementów imprezy turystycznej, inny niż cena, zmieni się w znaczący sposób. Jeżeli przedsiębiorca odpowiedzialny za imprezę turystyczną odwoła ją przed jej rozpoczęciem, podróżni mają prawo do zwrotu wpłat oraz w stosownych przypadkach do rekompensaty.
- W wyjątkowych okolicznościach - na przykład jeżeli w docelowym miejscu podróży występują poważne problemy związane z bezpieczeństwem, które mogą wpłynąć na imprezę turystyczną - podróżni mogą, przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, rozwiązać umowę bez ponoszenia jakiejkolwiek opłaty za rozwiązanie.
- Ponadto podróżni mogą w każdym momencie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej rozwiązać umowę za odpowiednią i możliwą do uzasadnienia opłatą (zgodnie z OWU).
- Jeżeli po rozpoczęciu imprezy turystycznej jej znaczące elementy nie mogą zostać zrealizowane zgodnie z umową, będą musiały zostać zaproponowane, bez dodatkowych kosztów, odpowiednie alternatywne usługi. W przypadku gdy usługi nie są świadczone zgodnie z umową, co istotnie wpływa na realizację imprezy turystycznej, a organizator turystyki nie zdoła usunąć problemu, podróżni mogą rozwiązać umowę bez opłaty za rozwiązanie.
- Podróżni są również uprawnieni do otrzymania obniżki ceny lub rekompensaty za szkodę w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usług turystycznych.
- Organizator turystyki musi zapewnić pomoc podróżnemu, który znajdzie się w trudnej sytuacji.
- W przypadku gdy organizator turystyki stanie się niewypłacalny, wpłaty zostaną zwrócone. Jeżeli organizator turystyki stanie się niewypłacalny po rozpoczęciu imprezy turystycznej i jeżeli impreza turystyczna obejmuje transport, zapewniony jest powrót podróżnych do kraju. Organizator wykupił Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności. Podróżni mogą kontaktować się z tym podmiotem lub, w odpowiednich przypadkach, z właściwym organem jeżeli z powodu niewypłacalności Organizatora dojdzie do odmowy świadczenia usług.
- Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2302 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych, zmieniająca rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE oraz uchylająca dyrektywę Rady 90/314/EWG: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32015L2302
- Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20170002361
Na podstawie Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacjami kryzysowymi, powołany został Turystyczny Fundusz Pomocowy, stanowiący wyodrębniony rachunek w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym, który - wraz z dotychczas istniejącym Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym (utworzony na mocy ustawy z dnia 22 lipca 2016 roku o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych [Dz.U. z 2016 r. poz. 1334]) - stanowi dodatkowe zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności organizatorów turystyki lub pośredników turystycznych. Przedsiębiorcy profesjonalnie zajmujący się organizowaniem imprez turystycznych są zobowiązani odprowadzać składkę na rzecz Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego od każdego uczestnika imprezy turystycznej. 1 stycznia 2021 r. weszło w życie rozporządzenie ustalające wysokość składki z tytuły zawartej umowy o udział w imprezie turystycznej, w zależności od jej rodzaju. Składka na Turystyczny Fundusz Pomocowy wraz ze składką na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny – w odpowiednio określonej ustawowej wysokości (w zależności od kraju destynacji i rodzaju transportu oraz stosowanych przedpłat) jest pobierana przed Organizatora od Klienta w momencie podpisywania Umowy (doliczana do kwoty zaliczki), stanowi obowiązkową dopłatę, którą organizator automatycznie odprowadza na wyodrębniony rachunek w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i nie podlega zwrotowi w przypadku anulacji imprezy turystycznej lub rezygnacji klienta z imprezy turystycznej. Wysokość składki na TFG i TFP jest każdorazowo określona w ofercie Organizatora (aktualnie od 4-30 zł / osoby).
- Źródło: https://www.ufg.pl/infoportal/faces/pages_home-page/Page_3dc12681_156b6b90c42__7ff6?_afrLoop=8026604878989743&_afrWindowMode=0&_adf.ctrl-state=89j1639rw_148
- Rozporządzenie: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20200002379/O/D20202379.pdf
- Ustawa z 2 marca: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20200000374/U/D20200374Lj.pdf
Oświadczam, iż zapoznałem się z RODO oraz Formularzem informacyjnym ……………………………….
PIELGRZYMKA DO MEDZIUGORJA W TERMINIE07.08-14.08.2023(8 DNI)
FORMULARZ INFORMACYJNY DLA UCZESTNIKÓW PIELGRZYMKI
Niniejszy formularz informacyjny dotyczy pielgrzymki grupowej autokarowej organizowanej przez Biuro Usług Turystycznych AGAVE (zwanym dalej: Organizatorem-Usługodawcą) w terminie 07.08-14.08.2023 dla grupy min. ok. 37 osób, zleconej przez Kierownika Duchowego Pielgrzymki – ks. Grzegorz Kwiecień z Parafii NMP Królowej Świata w Knurowie (zwanego dalej: Zleceniodawcą) – upoważnionego do reprezentowania grupy, realizowanej zgodnie z zaakceptowanym przez uczestników Programem Pielgrzymki.
- 1. Cena pielgrzymki, świadczenia zawarte w cenie oraz świadczenia dodatkowo płatne:
1.1. Usługodawca-Organizator gwarantuje następujące świadczenia zawarte w cenie pielgrzymki:
- 6 noclegów (hotele 2/3*; w Medjugorje noclegi w centrum miejscowości; pokoje 2-3 osobowe, z łazienkami),
- wyżywienie 2 razy dziennie: 6 śniadań, 6 obiadokolacji,
- przejazd komfortowym autokarem turystycznym,
- opiekę i informację turystyczną pilota,
- obowiązkową składkę ustawową na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny i Turystyczny Fundusz Pomocowy: 20 zł / os.
- ubezpieczenie KL 20.000 EUR, NNW 15.000 PLN, BAGAŻ 1.000 PLN + CHOROBY PRZEWLEKŁE i COVID-19,
- bilety wstępu, rejs po Jeziorze Bled, opłaty za lokalnych przewodników, taksa klimatyczna, wypożyczenie zestawów tour-guide, opłaty wjazdowe do miast i inne wydatki programowe w kwocie 90 euro (kwota obligatoryjnie płatna i przekazywana pilotowi na wydatki programowe),
1.2. Cena nie zawiera (świadczenia dodatkowo płatne):
- napoi do obiadokolacji (w hotelach zazwyczaj dodatkowo płatne, w Medjugorje woda/sok w cenie posiłku),
- dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji (3 % ceny KR z uwagi na rezygnację z tytułu nagłej choroby lub sytuacji losowej lub 5 % ceny z opcją rezygnacji z tytułu chorób przewlekłych lub 5,5% z opcją rezygnacji z tytuły zachorowania na Covid lub skierowania na kwarantannę lub 7 % - z opcją rezygnacji z tytuły zachorowania na Covid lub skierowania na kwarantannę oraz / lub z uwagi na choroby przewlekłe; możliwość zgłoszenia i wykupienia ubezpieczenia maks. do 6 dni od zapisu na pielgrzymkę – zaznaczamy na formularzu i dokonujemy płatności wraz z pierwszą ratą!);
- zakwaterowania w pokoju 1-osobowym (opcja dostępna za dopłatą 150 Euro),
- wydatków własnych i niewymienionych w programie.
- 2. Warunki płatności:
2.1. Cena od osoby w PLN + EURO przy zakwaterowaniu w pokojach 2 lub 3 os.; przy zapewnieniu grupy w liczbie minimum
uczestników wynosi: grupa min. 48 os.: 990 zł + 250 euro + 90 euro / os.; grupa min. 43 os.: 1090 zł + 250 euro + 90 euro / os.; grupa min. 38 os.: 1190 zł + 250 euro + 90 euro / os.
W przypadku zmniejszenia liczby uczestników cena może zostać podwyższona stosownie do ostatecznej liczby osób chętnych po dokonaniu kalkulacji i ustaleń z uczestnikami.
2.2. Na mocy umowy grupowej Strony ustalają następujące terminy wpłat należności za zamówioną Pielgrzymkę:
- przy zapisie (do 30.11 lub do zamknięcia listy i wyczerpania miejsc) wpłata zaliczki w wysokości 600,00 zł /os. (słownie złotych: sześćset) oraz odpowiedniej kwoty z tytułu ewentualnego dodatkowego ubezpieczenia od tzw. kosztów rezygnacji według wybranej opcji (nieobowiązkowo):
- 3% ceny imprezy - ubezpieczenie od kosztów rezygnacja z tytułu sytuacji losowych i nagłej choroby (obowiązuje do dnia wyjazdu; nie obejmuje rezygnacji z tytułu zachorowania na Covid);
- 5% ceny imprezy z CP - ubezpieczenie od kosztów rezygnacji w wyniku sytuacji losowej i nagłej choroby oraz z przyczyn związanych z sytuacją choroby przewlekłej i nowotworowej (obowiązuje do dnia wyjazdu, nie obejmuje rezygnacji z tytułu zachorowania na Covid);
- 5,31 % ceny imprezy z CQ - ubezpieczenie od kosztów rezygnacji w sytuacji losowej, nagłego zachorowania (w tym zachorowania na Covid) oraz z tytułu skierowania na kwarantannę lub izolację (obowiązuje do dnia wyjazdu);
- 7% ceny imprezy z CQ i CP - ubezpieczenie kosztów rezygnacji w sytuacji losowej, nagłego zachorowania (w tym zachorowania Covid) oraz z tytułu skierowania na kwarantannę lub izolację oraz rezygnacji z tytułu chorób przewlekłych i nowotworowych (obowiązuje do dnia wyjazdu);
- 8,10 % od ceny imprezy z CQ + RGS - ubezpieczenie kosztów rezygnacji w sytuacji losowej, nagłego zachorowania (w tym Covid) oraz z tytułu skierowania na kwarantannę lub izolację oraz dodatkowo od kosztów przerwania podróży z uwagi na powyższe (obowiązuje do dnia wyjazdu i przez cały okres wyjazdu aż do powrotu);
- 10,35 % od ceny imprezy z CQ i CP + RGS - ubezpieczenie kosztów rezygnacji w sytuacji losowej, nagłego zachorowania (w tym Covid), zachorowania wynikającego z posiadanych chorób przewlekłych oraz z tytułu skierowania na kwarantannę lub izolację oraz chorób przewlekłych i nowotworowych oraz od kosztów przerwania podróży z uwagi na powyższe (obowiązuje do dnia wyjazdu i przez cały okres wyjazdu aż do powrotu).
Możliwość zgłoszenia i wykupienia ubezpieczenia KR maks. do 7 dni od zapisu na pielgrzymkę. W celu wykupienia ubezpieczenia zaznaczamy na formularzu zgłoszenia odpowiednią opcję i dokonujemy płatności powyższej kwoty wraz z pierwszą ratą. W przypadku jakichkolwiek niejasności prosimy o kontakt z biurem podróży – Organizatorem. Ubezpieczycielem jest Signal Iduna T.U. Polska S.A., któremu Organizator przekazuje powyższe kwoty dokonując ubezpieczenia Klientów – Uczestników wyjazdu. W sytuacji uzasadnionej rezygnacji i potrąceń dokonywanych przez Organizatora z uwagi na poniesione koszty rezerwacji (hotele, transport, inne świadczenia etc.) Klient jest chroniony i po uznaniu zasadności rezygnacji ubezpieczyciel dokonuje 100% zwrotu potrąceń wynikających z rezygnacji.
- do dnia 31.05.2023 wpłata II raty czyli kwoty określonej w EURO / os. i dopłaty do kwoty w złotówkach czyli dopłata do całości pozostałej kwoty.
W przypadku zmiany liczby uczestników (zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób) zgodnie z podpisaną Umową grupową dokonana zostanie stosowna kalkulacja II raty odpowiednio do liczby osób przy uwzględnieniu ceny uzgodnionej za osobę.
2.3. Należności będą wpłacane bezpośrednio do Zleceniodawcy - Kierownika Pielgrzymki – Ks. Grzegorz Kwiecień, który następnie dokona wpłaty zebranych kwot na rachunek bankowy Organizatora.
W przypadku niedotrzymania przez Uczestników warunków płatności Organizator zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy ze skutkiem natychmiastowym z powiadomieniem Zleceniodawcy.
- 3. Wyjazd nastąpi w dniu 07.08.2022 r. (PONIEDZIAŁEK) w późnych godzinach wieczornych z ustalonego miejsca zbiórki tj. parking przed Kościołem. Godzina zbiórki i wyjazdu zostanie ostatecznie potwierdzona ok. tygodnia przed wyjazdem. Powrót do miejsca zbiórki nastąpi 14.08.2023 w godzinach późnych wieczornych (godziny nocne).
- 4. Każdy uczestnik pielgrzymki objęty jest w czasie jej trwania (od momentu przekroczenia granicy RP) ubezpieczeniem KL (koszty leczenia) na kwotę 20.000 EURO, NNW (następstwa nieszczęśliwych wypadków) na kwotę 15.000 PLN oraz bagaż (utrata, zniszczenie) do kwoty 1.000 PLN. Ubezpieczenie obejmuje także koszty leczenia z tytułu chorób przewlekłych lub nowotworowych oraz koszty leczenia w przypadku zachorowania na Covid-19. Ubezpieczycielem jest Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. (OWU w zakładce DOKUMENTY na stronie: www.bpagave.pl)
Dodatkowo każdy uczestnik może zawrzeć umowę ubezpieczenia od kosztów rezygnacji (lub przerwania uczestnictwa w imprezie turystycznej w sytuacji losowej lub wystąpienia nagłej choroby uniemożliwiającej wyjazd). Uczestnik pokrywa koszty dodatkowego ubezpieczenia. Jest to związane z odrębną polisą w Towarzystwie Ubezpieczeniowym Signal Iduna.Umowa ubezpieczenia od kosztów rezygnacji nie może być zawarta później niż do 7 dni od daty zgłoszenia uczestnictwa w pielgrzymce a wpłata na ubezpieczenie dokonana zostaje wraz z zaliczką na pielgrzymkę.
Dodatkowo każdy uczestnik może ubezpieczyć się od kosztów związanych z kwarantanną lub izolacją w kraju docelowym lub tranzytowym do kwoty 1.000 EUR. Koszt ubezpieczenia to 50 zł / os. Chęć zawarcia ubezpieczenia można zgłosić przy płatności II raty.
- 5. Wszyscy Uczestnicy Pielgrzymki, zwanej dalej Imprezą, zobowiązani są do posiadania stosownych i ważnych dokumentów podróżnych tj. dowodu osobistego lub paszportu (dokumenty ważne min. 90 dni od daty powrotu do kraju), a także do przestrzegania aktualnych przepisów prawa obowiązujących w kraju docelowym. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowe wystawienie lub odmowę wydania dowodu osobistego lub paszportu lub odmowę prawa przekroczenia granicy danego kraju wynikających z działań uprawnionych organów lub służb (dot. ew. uczestników-obcokrajowców lub uczestników przyjeżdżających zza granicy). Przypominamy, że dokument raz zgłoszony jako skradziony lub zagubiony nie może zostać ponownie użyty.
- 6. Aktualnie do przekroczenia granicy z Bośnią i Hercegowiną NIE jest niezbędny paszport szczepień ani test. W przypadku gdyby przepisy uległy zmianie, Organizator będzie o tym niezwłocznie informował kierownika duchowego wyjazdu. Organizator nie pokrywa kosztu ewentualnych testów. Po powrocie nie ma kwarantanny!
Szczegóły na stronach gov.pl oraz stronach Ministerstw Spraw Zagranicznych i Ambasady Bośni i Hercegowiny.
- 7. W sytuacji gdy uczestnikiem pielgrzymki jest osoba nieletnia, która podróżować będzie pod opieką osoby niebędącej jej prawnym opiekunem (niezależnie od koligacji rodzinnych) niezbędne jest posiadanie podczas podróży pisemnego zezwolenia rodziców na podróż dziecka z podaniem dokładnych danych osoby nieletniej, danych opiekuna/opiekunów pod opieką których osoba nieletnia będzie podróżować, rodziców (prawnych opiekunów) oraz daty, celu i miejsca podróży. Oświadczenie powinno być sporządzone w j. polskim i obcym europejskim – angielskim lub kraju docelowego (chorwackim).
Organizator udostępni na prośbę uczestnika wzór takiego zezwolenia na podróż osoby nieletniej w j. polskim i obcym.
- 8. Obowiązki Usługodawcy-Organizatora:
- Realizacja pielgrzymki zgodnie z wymaganiami określonymi w zaakceptowanym programie.
- Kalkulacja kosztów pielgrzymki wraz z określeniem ceny od osoby za określone ceną świadczenia.
- Zatrudnienie pilota o odpowiednich kwalifikacjach i przekazanie mu dokumentów pielgrzymki zgodnie z zasadami RODO.
- Troska o miejsce do codziennego odprawiania mszy świętej.
Uwaga: Usługodawca-Organizator ma prawo do niezrealizowania programu w nieprzewidzianych przypadkach działania tzw. siły wyższej np. zmiana pogody, zablokowanie dróg, nieprzewidziany „korek”, nagła zmiana przepisów epidemiologicznych i obostrzeń dotyczących zwiedzanych obiektów i odwiedzanych miejsc (zmiana obostrzeń) itp. Usługodawca-Organizator zastrzega sobie prawo zmian w programie lub kolejności zwiedzania w uzasadnionej sytuacji.
Uprawnienia Usługodawcy-Organizatora:
- Usługodawca zastrzega sobie prawa autorskie do przygotowanego i realizowanego programu.
- Usługodawca ma prawo do zmiany ceny pielgrzymki w przypadku: zmiany liczby uczestników, zmiany cen usług gwarantowanych przez kontrahentów, zmiany taryfy transportowej, podatkowej, wizowej lub zmiany kursów walut lub dewaluacji złotówki do 21 dni przed rozpoczęciem imprezy w formie pisemnej.
- Usługodawca ma prawo do odmowy realizacji zamówienia w przypadku jego niezgodności z prawem lub gdy jest ono niemożliwe do wykonania.
- Usługodawca ma prawo do zmiany miejsca noclegu w przypadku braku wolnych miejsc noclegowych lub sytuacji awaryjnej w miejscu określonym przez Zleceniodawcę zapewniając ten sam standard.
- Rozliczenie imprezy do 14 dni po jej zakończeniu (w tym zwroty anulacyjne i faktury).
- Usługodawca zastrzega sobie prawo odstąpienia od Umowy w przypadku niedotrzymania przez Zleceniodawcę warunków płatności lub niedotrzymania ustalonej przez strony minimalnej liczby uczestników Imprezy oraz odwołania imprezy z przyczyn od siebie niezależnych (działanie lub zaniechanie osób trzecich, nieuczestniczących w umowie, jeśli działań tych nie można było przewidzieć oraz w sytuacji wystąpienia tzw. siły wyższej np. klęska żywiołowa, działania wojenne).
- 9. Informacja o warunkach anulacji:
- Każdy uczestnik ma możliwość anulacji uczestnictwa w imprezie poprzez Zastępstwo uczestnictwa. Zastępstwo uczestnictwa jest jednoznaczne z przejęciem wszystkich przysługujących uprawnień i obowiązków warunków wynikających z udziału w imprezie przez zastępującego uczestnika (także w kwestii spełnienia określonych wymogów np. wizowych, paszportowych i innych jeżeli jest to konieczne). W przypadku braku zastępstwa Zleceniodawca i Uczestnik, który po wpłacie zaliczki lub całości ceny wyjazdu odstępuje od umowy, jest zobowiązany do pokrycia rzeczywistych kosztów poniesionych przez ORGANIZATORA związanych z organizacją i rezerwacją świadczeń zgodnie obowiązującymi ogólnymi warunkami uczestnictwa (OWU) Organizatora.
- W przypadku nieprzybycia na miejsce zbiórki Uczestnika, braku dokumentów uniemożliwiających uczestnictwo w imprezie, niewykorzystania przez uczestnika zamówionych przez Zleceniodawcę świadczeń, Zleceniodawcy ani Uczestnikowi nie przysługuje zwrot części wpłaty dotyczącej niewykorzystanych świadczeń. Do wyżej wymienionych sytuacji mają zastosowanie zapisy pkt. 10.6 i 10.7 OWU.
9. Realizacja programu
Nad realizacją programu czuwa Pilot, którego obowiązkiem jest sprawdzenie czy świadczenia zostały wydane w odpowiedniej ilości i jakości. Pilot w imieniu Usługodawcy jest upoważniony do podejmowania decyzji w zakresie zmian w programie pielgrzymki uzasadnionych przyczynami obiektywnymi. Pilot ma prawo na życzenie Zleceniodawcy, za zgodą pielgrzymów, nie zrealizować danego punktu programu. Zgoda ta musi być na piśmie, podpisana przez Zleceniodawcę, jak i również pielgrzymów/uczestników imprezy.